Subject: FW: Tuumaelektrijaama eriplaneering ja KSH
From: "Aili Tammaru - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 2025 11:56:19 +0300

Tere

Palun registreerida sissetulnud kiri (allpool) Deltas 13-3/25/ 600 MW
elektrilise võimsusega tuumaelektrijaama REP toimikusse.

Saadan kohe paar kirja veel ja ootan infot ka Terviktöövoo
(https://delta.mkm.ee/dhs/n/compoundWorkflowNodeRef/f0cf0e9a-0737-4bf9-b10
5-cee108197425) osas, kuna mul on vajalik eelnõusse avalikust vaatest
lepingu link lisada.

Palun kirjad registreerida esimesel võimalusel, sest eelnõu peab minema
kooskõlastusringile ja reedeks saama allkirjastatud.

Parimat

Aili Tammaru
nõunik
Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5308 7430

From: Eedi Sepp <[email-masked]>
Sent: Friday, May 9, 2025 5:02 PM
To: Aili Tammaru - MKM <[email-masked]>
Subject: Tuumaelektrijaama eriplaneering ja KSH

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Olete esitanud EIS-i kaudu ministeeriumitele kooskõlastamiseks Vabariigi
Valitsuse korralduse "600 MW elektrilise võimsusega tuumaelektrijaama ja
selle toimimiseks vajaliku taristu riigi eriplaneeringu ja keskkonnamõju
strateegilise hindamise algatamine" eelnõu. Olen Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumi poolelt vastuskirja koostajaks ja hetkel on 2
väiksemat märkust. Kooskõlastaksime eelnõu koos nendega:

a.	Juhul kui tuumaelektrijaama arendamise ja selle edasise kasutusega
kaalutakse elektrijaama jahutusvee võtmist intensiivsematelt
kalapüügialadelt, nt püügiruudult 78, siis on oluline arvestada
strateegilise keskkonnamõju hindamisel ning eriplaneeringu koostamisel
seal püüdvate kalurite vajadustega ning kalandusele kaasnevate mõjudega.

b.	Pidades silmas kavandatava arenduse mastaapust ning selle
eeldatavat olulist mõju kohalikul ja piirkondlikul tasandil peame
algatatava strateegilise keskkonnamõju hindamise juures kindlasti
vajalikuks tuumaelektrijaama rajamisega kaasneva mõju hindamist
regionaalarengule. Soovitame siin muuhulgas lähtuda Riigikantselei ja
Justiitsministeeriumi
<https://www.justdigi.ee/sites/default/files/documents/2021-08/M%C3%B5jude
%20hindamise%20metoodika.pdf> mõju hindamise metoodika
kontrollküsimustikust mõjude osas regionaalarengule, sh linna-, maa- ja
rannapiirkondadele ( <https://www.just.ee/media/3959/download> küsimustiku
9. mõjuvaldkond).

Kuna kaaskirjast tulev tähtaeg kooskõlastuskirja koostamiseks on homseks
ja ministri allkirjani jõudmine võtab ilmselt rohkem aega, saadan vastuse
ka eelnevalt mitteametlikuna teadmiseks.

Tervitades

Eedi Sepp

Eedi Sepp

nõunik | Regionaalarengu osakond
Tel 59 181550; e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn |
<http://www.agri.ee> www.agri.ee